uitgerookt? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ro en sab - WaarBenJij.nu uitgerookt? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ro en sab - WaarBenJij.nu

uitgerookt?

Door: Ronald en Sabrina

Blijf op de hoogte en volg ro en sab

01 November 2007 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Bedankt voor de leuke berichten op de site en het uitzwaaien op Schiphol!!!

Hierbij volgt een kleine update van onze eerste dagen in Azie. Na korte overstap in London te hebben gemaakt, bleek bij het instappen van het vliegtuig naar Bangkok dat de tas van Sabrina het vliegtuig niet had gehaald (de mijne gelukkig wel). Bij aankomst in Bangkok konden de mensen daar ons niet vertellen waar de tas was, maar wel dat deze snel naar ons hotel zou komen. (Handig als je nog niet weet waar we die nacht zouden gaan slapen). Vervolgens zijn we met een bus naar de stad gegaan, waar we ons hebben laten afzetten op de allom bekende 'Kaosan road' waar na even zoeken in een leuk hotelletje zijn terecht gekomen. Na een dag rondbellen met het vliegveld werd idd de tas van sabrina afgeleverd bij ons hotel.

De eerste dagen Bangkok waren wel even wennen. Met name de 20graden temperatuur verschil met Nederland, de enorme drukte (lees chaos) op de wegen, de rokende tuktuks, bussen, auto's, brommers en motoren en de vele eetstalletjes (die ook roken). Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat voor de thai geldt: alles wat rookt is goed!

We hebben de meeste highlights van Bangkok inmiddels wel gezien. Waaronder veel tempels (Grand Palace), Chinatown (aanrader), verschillende markten en het red light district (hebben we in Amsterdam ook, maar ja, je bent en blijft toerist). Afgelopen avond zijn we naar de Vertigo moonbar geweest om daar op het dak van een 59 verdiepingen tellend vijf sterren hotel een borrel te drinken. Bleek bij aankomst echt te decadent, in de backpacker bijbel stond helaas niets over een dresscode. Dus daar kwamen we aan in ons kloffie. Ik, camou korte broek met hoge gympen, Sabrina viel wel goed in de smaak want die hoefde zich niet om te kleden. Ik moest vervolgens een nette pantalon aan (chique hoor met afgetrapte all stars eronder...., foto volgt). Het uitzicht was overigens echt schitterend (we zeggen geen "mooi" meer want dat betekent schaamhaar in het thais, en heeft al veel thai aan het lachen gemaakt). De smog met een mooie zonsondergang was prachtig. De prijs voor een borrel trouwens ook......

Het grappige van de thai is dat ze over het algemeen super aardig zijn en je altijd willen helpen. Maar dat je daarvoor op moet passen volgens andere reizigers en de lonely planet omdat ze overal geld aan willen verdienen. Onze ervarind is dat dit in 9 van de 10 gevallen niet opgaat. Vaak bleek deze beste man of mevrouw het beste met ons voor te hebben. Ze wijzen je de weg en geven je goede tips (ga niet met de tuk-tuk maar met de taxi dat is veel goedkoper, aldus de tuk-tuk chauffeur). Opvallend is wel dat ze er wel een handje van hebben om te zeggen dat bepaalde bezienswaardigheden gesloten zijn om welke duistere reden dan ook (enkele voorbeelden hoog water, middagpauzes, kledingvoorschriften). Het advies is dan ook gewoon doorlopen en checken of het echt zo is.

Vanavond onze laatste avond in Bangkok. Echt een te gekke stad waar we waarschijnlijk nog vaker terug zullen komen.

Morgen gaan we beginnen aan het echte bounty-eiland gevoel. Daarover in het volgende schrijven meer.

Groetjes aan iedereen,

Ronald en Sabrina

Tip 1 voor Jaap: At Home guest house in Bangkok. (meer tips volgen, haha)

• 02 November 2007 - 07:35

Bram:

Hey Ro en Sab!
    Klinkt goed zeg daar! Zekers ook heel herkenbaar,ha,ha,ha! In ieder geval goed bezig! Have fun en we contacten!

Ciao, Bram, a.k.a. "Bob De Beunhaas" ;)

• 02 November 2007 - 07:44

Ray:

eindelijk....na al die maanden wachten zijn jullie waar jullie wezen willen. Verhalen klinken goed! Ro je wordt gemist, vooral vanmiddag op de borrel...wordt nu wel minder laat!
    Ga jullie zien
    Ray

• 02 November 2007 - 08:06

Rosalie:

Hi Sabbie en Roo!!

Ik ben echt jaloers op jullie, want het klinkt allemaal wel heeel vet daar he..Jullie hebben in zo'n korte periode al een hoop gezien zeg, leuk hoor! Jammer btw van sabbie dr tas, maar hij is gelukkig weer terecht:D Wel weer een echte een vage actie dat je in het vliegtuig hoort dat je tas er niet in zit, lekker gevoel!
    Ben benieuwd hoe het is op die bountyeilanden :P! Daar wil ik wel echt foto's van zien hoor!!
    Have fun there!!

Ga dit weekend jullie knusse en schone huisje in, helemaal leuk!

Hadden jullie mijn smsje nog ontvangen woensdag? Vraag mij af of die wel aankomen?

Veel liefs Rosalie XxXxxXxXxXXXXxXxxxx

• 02 November 2007 - 08:37

Shirly:

Wat een verhalen allemaal zeg! jullie zitten nu echt middenin het avontuur, klinkt om jaloers op te zijn! hahahah!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen op de bounty eilanden, want die schijnen ook daar echt prachtig te zijn :D.
    Tot snel! xxx Shirly

• 02 November 2007 - 09:15

Babssieee:

Hey lieverds,

Helaas heb ik jullie niet meer gezien voor vertrek, maar ben blij dat ik hier alles kan lezen over jullie belevenissen!!!

Die eerste dagen in Bankok klinken als toen wij er waren n paar maanden terug (ben Jaloeerssss!!), vooral die chaos, maar t is echt n te gekke stad!

Ik blijf jullie volgen en wens jullie heel veel plezier de komende tijd.

Veel liefs, Barbara

• 02 November 2007 - 10:17

Mike/Sophie:

He he reizende lui in het verre oosten. Gelukkig dat alle bagage toch gearriveert is... Veel plezier in de zon en als je vrijdag ziet op één van de eilanden doe hem de groeten.
    Liefs Mike

• 02 November 2007 - 10:37

Frans,Ria, Rens,Nien:

hoi Ronald en Sabrina
    Wat leuk dat ook wij jullie belevenissen kunnen volgen.Zullen we zeker doen. Heel veel plezier en geniet ervan.

• 02 November 2007 - 15:32

Laureen:

hallo ronald en sabrina!
    is het leuk daar??
    vast wel!
    ik ga vaak kijken wat jullie alemaal hebben gedaan!
    veel plezier verder!!

xxx Laureen

• 02 November 2007 - 15:35

Gerry:

Hallo Ro en Sab, fantastisch om te horen dat het jullie zo goed gaat. Wat een heerlijk land is het ook. Verschrikkelijk aardige mensen, mooie natuur, kortom ik ben in gedachten bij jullie.

• 02 November 2007 - 16:57

Oma En Opa:

hallo luitjes ronald en sabrina
    bedankt voor jullie verslag van de reis
    een heel prettige wereldreis voor jullie beiden kusjes van oma en opa
    pas goed op jezelf

• 02 November 2007 - 19:03

Botti:

Sawadeee,

Zooo dat klinkt allemaal al erg goed!
    Enjoy! Eneuuhh pas op voor de katoys....

Bye
    Bot

• 02 November 2007 - 20:34

Tessa:

He Ron en Sab!
    Ja leuk! Ik weet het heel slecht, ik zou op jullie feest komen (had al met el afgesporken) maar is er niet van gekomen. En beetje druk geweest dus ook geen tijd/zin gehad om nog te bellen. Maar ik dacht...ach, komt vast goed. In ieder geval, heel veel plezier en een dikke kus van Tess. (was trouwens naar Friesland op de dag van jullie feest, impulsieve actie, even naar Beppe)
    Kuskus!

• 02 November 2007 - 20:35

Bart:

yo ronaldinho, sounds like you two are finding your way around. sorry i missed your party. work always has a way of crashing the party. good idea this web site hope to hear from you often, sab sounds like you already passed your first stress test that is a good thing, cause i am sure it wont be the only one, just remember go with the flow doll, you are on vacation. ro as you were my freind take it easy, and have fun . Bart

• 02 November 2007 - 21:28

Marrie:

Klinkt allemaal geweldig. Ik wil ook naar dat bounty-eiland. Geniet van alles!!!

• 02 November 2007 - 21:46

Ruth :

Geweldig hoor! enne gelukkig is je bagage nog goed aangekomen!!
    xx Ruth en ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen.

• 03 November 2007 - 08:57

Gerda:

"Khun sabai dii, mai". Ik ben best wel een beetje jaloers (is waarschijnlijk niet boeddhistisch) nu ik jullie verhaal lees en terug denk aan onze reis naar Thailand wat een pracht land. Heel veel "sanuk".

• 03 November 2007 - 10:22

Jan:

Ja het is een hectisch gebeuren in Bangkok, trouwens op Cuba rookt ook alles wat kan rijden!!!!
    Groetjes Jan

• 03 November 2007 - 10:38

Roy:

Wat Ray zegt klopt idd. De borrel is toch anders nu. Ik zal dit mailtje doorsturen naar het team. Geniet ervan en ook groeten van Deb en een dikke knuffel van Teun.

Roy

• 03 November 2007 - 12:48

Joost&Ellis:

Ha lieverds!Na alle leuke berichten hierboven te hebben gelezen heb ik ook nog maar 1 ding te zeggen: ik wil ook naar zo'n bounty eiland!!!
    Echt super leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben gedaan.En gelukkig dat de tas van Sabbie weer terug van weggeweest is!Have fun, liefs, Joost en Ellis!

• 03 November 2007 - 22:48

Carla:

Hoi Ronald en Sabrina,

Floris vroeg of je nog kwam in K4 of dat je nu al op wereldreis was. Ik heb ze verteld dat jullie al op wereldreis zijn. "Maar dan moeten we in de computer kijken, want dan kunnen we Ronald zien!",
    zeiden ze bijna in koor. Dat ga ik a.s. maandag doen.
    Jullie hebben het fantastisch heb ik net gelezen.

Liefs, van Carla

• 04 November 2007 - 13:52

Lyda En Jaap:

lieve Sabrina en Ronald,
    Goed te horen dat jullie je draai al hebben gevonden en dat de rugzak terecht is! Lekker bijkomen van de eerste indrukken op een idyllisch plekje hmmmm, heel veel plezier! Ik had jullie nog een sms'je gestuurd naar schiphol, omdat ik er niet bij kon zijn, maar hoorde dat je telefoon bij Marrie is gebleven, dus alsnog en hele goede tijd toegewenst.
    We kijken uit naar het volgende bericht van jullie!!
    Liefs Jaap en Lyda

• 04 November 2007 - 14:00

Ingrid:

Heey,

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo ontzettend naar jullie zin hebben! Is het uiteindelijk nog een beetje gelukt met het inpakken van je tas Sabrina?
    Nou heel veel plezier! Geniet van alles wat jullie nog mee gaan maken! En ik kijk uit naar de volgende verhalen. Ik ben erg benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven!

Groetjes Ingrid

• 04 November 2007 - 14:01

Bertus Blerpijp:

goed bezig jong.

• 04 November 2007 - 22:04

Josien:

Hi allebei! Vooral dat Bountt klinkt te gek. Veel plezier daaro!
    Check ff of "schitteren" een betekenis in het thais heeft...:-)

• 05 November 2007 - 12:42

Frans:

Hoi Ron en Sab.
    Leuk dat Roy de link doorstuurde. Word wel jaloers door al die belevenissen en verhalen. Vet genieten dus. Let op de kokosnoten op dat bountyeiland!!
    Groetsels, Gup.
    p.s. Ik blijf mooi mooi vinden.

• 05 November 2007 - 15:29

Thom:

Hoi Sabbie en Ronald,
    Wat een belevenisssen in z'on korte tijd, schitterend en heel "mooi".Neem ook je rust periodes he na al die indrukken. Lekker dat jullie zo genieten.Alles pakken wat je pakken kan.

Groetjes,
    Thom (en ook dikke kus van Joep en Caroline)

• 05 November 2007 - 18:59

Marsha:

Hai Sab en Ro!

Leuk van jullie te horen en dat jullie goed zijn aangekomen! Helaas je koffer/tas niet Sab! Wat een pech! Je zal wel in de stress gezeten hebben... Gelukkig is alles weer op zijn pootjes terecht gekomen...
    Geniet daar maar lekker, het is hier echt k*tweer... regen en donker en koud. Ik ben jaloers.
    Tot snel en houd ons op de hoogte.
    Groetjes van Menno en een hele dikke knuffel van Mars

• 06 November 2007 - 08:50

Willem :

Wat kunnen jullie goed plannen zeg , hier regend/stormt het , de herfst is nu echt begonnen hier en jullie liggen aan het strand . Al jullie vrienden leven echt mee zeg , leuk dat we bijna meteen weten waar jullie zitten en hoe het jullie vergaat .

Let's be carefull outhere.

• 07 November 2007 - 08:00

Jos:

hoi ronald,sabina

wat een
    leuk bericht om te lezen
    ik hoop dat ernog veel van dit soort berichten zullen volgen
    en uiteraard verder heel veel plezier

• 07 November 2007 - 17:25

Oma Kanters:

Lieve Ronald en Sabrina,
    Ik ben op de hoogte van jullie belevenissen. Ik hoop dat alles verder voorspoedig gaat en jullie zoveel mooie dingen mogen meemaken, dat je er een boek over kan schrijven en degene die het lezen jaloers zullen zijn.

Liefs Oma Kanters

• 07 November 2007 - 21:08

Margret En Tom:

Maak er wat moois van. Wij waaien inmiddels hier weg. Benieuwd naar de foto's

• 08 November 2007 - 15:07

Laura:

Hallo daar!
    Wat leuk om zo op de hoogte te zijn van al jullie belevenissen! Had al van Mars gehoor dat jullie eind oktober zouden vertrekken voor een fantastische reis! Echt onwijs hoor, wat een gewelige ervaring!
    Heel veel plezier, pas op jullie zelf, maar bovenal: ENJOY!
    Liefs laura en Rob

• 11 November 2007 - 10:55

Michel:

Ha die Sab (en Ronald)!

Leuk om te lezen dat jullie reis ook is begonnen. Jullie hebben momenteel waarschijnlijk lekkerder weer dan ik hier, alhoewel het vandaag voor t eerst sinds een week eens niet heeft geregend. Verhalen uit BKK klinken bekend, maar dat van "mooi" wist ik nog niet! ;)

Ik ben - net zoals velen - ook erg benieuwd naar jullie vervolgverhalen.

Veel reisplezier!

Groetjes uit Taiwan,
    Michel.

PS: Zo zie ik ook es n foto van je vriend Sab! :)

• 13 November 2007 - 19:09

Eve:

Hé Sab en Ronald!!

Hoe gaat het daar? Als ik jullie verhaal lees, ben ik meteen weer even terug in BKK hoor! Super om te lezen en voor jullie om mee te maken. Echt goed van jullie dat jullie ook meteen al die 'smoesjes' doorhebben!!! (Grand Palace is gesloten enz.)

Ben benieuwd welke bountystrandjes jullie nu aan het 'uittesten' zijn. Hoop de Phi Phi Islands Sab, waar we het nog over gehad hebben. Zaaaaalig.. Kijk alweer uit naar jullie volgende verhaaltje.

Geniet er lekker van!

Lfs Iv.

• 15 November 2007 - 17:55

Miss Piggy:

Hallo Sabrina,

Jee, wat een begin zeg, zo zonder tas....Is hij nu al in je bezit?
    Maar wat de thai betreft, over het algemeen hebben ze het beste met je voor. Op een gegeven moment ga je ook op je instinct af....Meestal gaat dat goed.
    Nou, veel plezier op jullie bounty-eiland. Lekker hoor even bijkomen.
    Rijdt de laatste tijd veel langs schiphol en dan moet ik me echt bedwingen om niet rechts af te slaan....

Doei,
    Miss Piggy

• 18 November 2007 - 14:38

Hetty:

Hey Ronald en Sabrina,

Wat ben ik jaloers!!! Het lijkt me echt weer geweldig om weg te gaan. Geniet ervan...

Ik wilde je even vertellen dat de bijlessen goed gaan. Ik kan alleen geen economie, maar dat neemt Willem voor zijn rekening. Ik heb het nl nooit gehad op de middelbare school. Maar het was gelukkig geen probleem.

Heel veel plezier daar, maar dat zal niet zo moeilijk zijn..!!

groetjes Hetty

• 19 November 2007 - 17:35

Andre Yvonne Marijn :

Alles goed daar?
    wij naderen de sinterklaas dagen alweer!
    Met de erbij horende kou!!
    Zouden er in haaksbergen nog sokken voor jullie bij zitten dit jaar??
    leuk om van jullie verhalen te horen!
    geniet ervan.

liefs van ons alle vier

• 28 November 2007 - 08:09

Maarten:

Hey Sonald en Rabrina!!
    Ontzettend jaloers man.. zucht.
    Gaaf man!! Kom snel naar jullie toe op Bali!!
    Xx Später Maarten

• 27 December 2007 - 18:12

Hallo Sabrina en Ronald
    Net nog even alle foto's bekeken heel mooie omgeving wel wat anders dan in Nederland Wij willen jullie het allerbeste wensen voor het NIEUWE JAAR 2008 en een goede GEZONDHEID en heel veel succes met jullie verdere reis
    Veel liefs en kusje van OMA en OPA

• 01 Januari 2008 - 13:17

Oma En Opa:

Berichtje van ons zie UITGEROOKT 27_12-2007 Mooie films en foto's wat een drukte op de wegen
    XXXXXXXXXXXXXX Oma en Opa